środa, 5 marca 2014

lotniczy Dęblin


Jeszcze raz Dęblin. Dziś lotniczo - Plac Bohaterów Szkoły Orląt.

Znajduje się tu  Pomnik Bohaterskim Lotnikom Dęblińskiej Szkoły Orląt, Muzeum Sił Powietrznych, tablica – Votum Lotników oraz oddział kształcenia WSOSP . 
Pomnik powstał jako symbol ofiary i krwi polskich lotników, wywodzących się z dęblińskiej szkoły lotniczej z inicjatywy generała brygady Józefa Kowalskiego. Na datę odsłonięcia pomnika wybrano 29.11.1969, wtedy też odbyła się ostatnia w historii Oficerskiej Szkoły Lotniczej promocja podchorążych oraz absolwentów Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych.  
Muzeum Sił Powietrznych powstało 1 kwietnia 2011 roku na bazie kolekcji lotniczej Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie. Uroczyste otwarcie muzeum nastąpiło 26 sierpnia 2011 roku. W dniu otwarcia Muzeum eksponowane było kilkadziesiąt samolotów, kilka śmigłowców, radary i rakiety przciwlotnicze.

Bardzo klimatyczne miejsce, robi duże wrażenie - szczególnie prezentowane samoloty.


9 komentarzy:

  1. Bardzo lubie takie miejsca. Darzę je ogromnym sentymentem i czuję się w nich jakoś tak ... inaczej... lepiej...z dumą...W Deblinie nigdy nie byłam, ale dużo o nim słyszałam i czytałam. Jest to miejsce, które bardzo bym chciała odwiedzić już od dawna. Bardzo ładne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to czas zawitać na Lubelszczyznę :) jest dużo pięknych miejsc

      Usuń
  2. Już gdzieś widziałam wpis o tym miejscu. Mój brat chciał tam zdawać swego czasu. Pewnie chwyta za serce. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle pięknych miejsc odwiedzę dzięki temu blogowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się :) postaram się odkryć jeszcze więcej ciekawych miejsc :)

      Usuń
  4. fajnie, że na blogach możemy zobaczyć nie tylko piękne zagraniczne krajobrazy, ale też to co nasze, to co ważna i to o czym nie każdy wie . . . "Fajne" nie wiem czy to stosowny przymiotnik , ale ciekawe tak, to bardzo ciekawe miejsce i wydaje mi się bardzo dobre do zwiedzenia. Dziękuję, że się z nami podzieliłaś tym momentem z nami wszystkimi.
    Było by mi niezmiernie miło jakbyś przejrzała tez mojego bloga, jeśli Cię zainteresuje no to wiadomo, ja napewno z wielką radością bym się odwdzięczyła :)
    pozdrawiam Cię z cieplutkiej Hiszpanii
    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  5. Słynna szkoła, niegdyś marzenie moich kolegów. Sama chętnie odwiedziłabym to miejsce i obejrzała te latające maszyny:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. ile samolotów :) super zdjęcia, też bym chętnie się wybrała w takie miejsce :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu :-) Każdy komentarz dotyczący moich prac jest dla mnie bardzo cenny :-)