poniedziałek, 6 stycznia 2014

krasnoludki

W Suwałkach, moim rodzinnym mieście, niedawno pojawiły się krasnoludki .... Tak, tak, dobrze czytacie, krasnoludki. Wszystko za sprawą Marii Konopnickiej, urodzonej Suwałkach w 1842 r., która w 1896 r. napisała baśń "O krasnoludkach i sierotce Marysi". 10 krasnoludków, które zawitały do mojego rodzinnego miasta, stanowią bardzo fajną atrakcję turystyczną. 30 cm, a ile radości. Zobaczcie sami, w końcu:             
Czy to bajka, czy nie bajka,
Myślcie sobie, jak tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam:
Krasnoludki są na świecie!

    Koszałek Opałek - kronikarz


    Król Błystek - król krasnoludków oraz Kocie Oczko


    Żagiewka - miłośnik ziół



                             Mikuła i Pakuła - rycerze


                             Sikorek - miłośnik ptaków


                             Podziomek - Łasuch


                             Pietrzyk - miłośnik sportu

    Modraczek - miłośnik muzyki i kwiatów




7 komentarzy:

  1. O co za niespodzianka :) Zapraszam do Wrocławia, tam krasnoludków jest cała rzesza :) Straciłam rachubę ile dokładnie, ale sporo :) Na mapie miast krasnoludkowych Wrocław był pierwszy ;) Ale te Twoje też fajne :) Jako, że jestem wrocławianką, to musiałam napisać o tym co bliskie memu sercu :)

    Pozdrawiam serdecznie
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze nie miałam przyjemności zobaczenia na żywo wrocławskich krasnali, ale słyszałam, że jest ich ok. 48, także dużo więcej niż w Suwałkach. mam nadzieję, że zawitam do Wrocławia i odnajdę wszystkie Wasze krasnoludki :) pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Oj, to się powiększyło grono "krasnalich miast" :). W sierpniu szukałam tych wrocławskich więc teraz pora na Suwałki :). Masz rację, taki mały element dekoracyjny, a cieszy oko i serce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo cieszy :) zapraszam zatem w moje rodzinne strony :) warto zobaczyć, polecam :)

      Usuń
  3. Skopiowane krasnale z Wrocławia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. suwalskie figurki są autorstwa wrocławskiej Wytwórni Rzeźby Piotra Makały z Wrocławia. W Suwałkach tematycznie pasują, bo tu się urodziła Konopnicka, która o nich pisała.

      Usuń
  4. Fantastyczne! Fajnie mieć takie skrzaty w mieście.
    Suwałki są na mojej liście marzeń, więc krasnale będę mam nadzieję niedługo oglądać na żywo.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu :-) Każdy komentarz dotyczący moich prac jest dla mnie bardzo cenny :-)