poniedziałek, 6 stycznia 2014

krasnoludki

W Suwałkach, moim rodzinnym mieście, niedawno pojawiły się krasnoludki .... Tak, tak, dobrze czytacie, krasnoludki. Wszystko za sprawą Marii Konopnickiej, urodzonej Suwałkach w 1842 r., która w 1896 r. napisała baśń "O krasnoludkach i sierotce Marysi". 10 krasnoludków, które zawitały do mojego rodzinnego miasta, stanowią bardzo fajną atrakcję turystyczną. 30 cm, a ile radości. Zobaczcie sami, w końcu:             
Czy to bajka, czy nie bajka,
Myślcie sobie, jak tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam:
Krasnoludki są na świecie!

    Koszałek Opałek - kronikarz


    Król Błystek - król krasnoludków oraz Kocie Oczko


    Żagiewka - miłośnik ziół



                             Mikuła i Pakuła - rycerze


                             Sikorek - miłośnik ptaków


                             Podziomek - Łasuch


                             Pietrzyk - miłośnik sportu

    Modraczek - miłośnik muzyki i kwiatów




8 komentarzy:

  1. O co za niespodzianka :) Zapraszam do Wrocławia, tam krasnoludków jest cała rzesza :) Straciłam rachubę ile dokładnie, ale sporo :) Na mapie miast krasnoludkowych Wrocław był pierwszy ;) Ale te Twoje też fajne :) Jako, że jestem wrocławianką, to musiałam napisać o tym co bliskie memu sercu :)

    Pozdrawiam serdecznie
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze nie miałam przyjemności zobaczenia na żywo wrocławskich krasnali, ale słyszałam, że jest ich ok. 48, także dużo więcej niż w Suwałkach. mam nadzieję, że zawitam do Wrocławia i odnajdę wszystkie Wasze krasnoludki :) pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Oj, to się powiększyło grono "krasnalich miast" :). W sierpniu szukałam tych wrocławskich więc teraz pora na Suwałki :). Masz rację, taki mały element dekoracyjny, a cieszy oko i serce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo cieszy :) zapraszam zatem w moje rodzinne strony :) warto zobaczyć, polecam :)

      Usuń
  3. Skopiowane krasnale z Wrocławia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. suwalskie figurki są autorstwa wrocławskiej Wytwórni Rzeźby Piotra Makały z Wrocławia. W Suwałkach tematycznie pasują, bo tu się urodziła Konopnicka, która o nich pisała.

      Usuń
  4. Fantastyczne! Fajnie mieć takie skrzaty w mieście.
    Suwałki są na mojej liście marzeń, więc krasnale będę mam nadzieję niedługo oglądać na żywo.

    OdpowiedzUsuń
  5. 32 yr old Research Nurse Abdul Sandland, hailing from Drumheller enjoys watching movies like Cold Turkey and Yoga. Took a trip to Archaeological Site of Atapuerca and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta. Przeczytaj caly raport

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu :-) Każdy komentarz dotyczący moich prac jest dla mnie bardzo cenny :-)